Ledige stillinger

Oppdatering om fiberutbygging Klæbu felt 3

Som vi informerte om i brev til deg som kunde i Klæbu felt 3, var vår plan at alle i feltet skulle være ferdig oppkoblet i løpet av desember. Men på grunn av uforutsette utfordringer klarte dessverre ikke vår entreprenør Relacom å nå dette målet. 
 
Dette beklager vi på det sterkeste, og vi ønsker å informere deg om at det jobbes på spreng for å få oppkoblet alle kunder så snart som mulig. Alle kunder i feltet skal være oppkoblet i løpet av januar og februar. 
 
Vi beklager de problemer dette måtte medføre for deg, og vi ser fram i mot at du og alle andre kunder i feltet snart vil være klar til å ta i bruk våre produkter. 
 
Skulle du ha spørsmål kan du ta kontakt med kundeservice eller ring oss på telefon 74 15 02 00.
 

Jeg finner ikke eFaktura-avtalen etter at jeg byttet bank

Her er det sannsynligvis en feil i din nettbank. En mulig løsning er å slette avtalen i din tidligere nettbank, og opprette en eFaktura i din nye nettbank etterpå. Ved problemer med din tidligere bank, ta kontakt med BBS og be dem om å si opp den gamle avtalen.

Til-gode faktura

Er du telekom-/fiberkunde?
Dersom du har et tilgodebeløp må du kontakte kundeservice på tlf. 74 15 02 00for å overføre dette til neste faktura eller få det utbetalt på konto.

Er du strømkunde?
På aktive kundeforhold vil tilgodebeløpet overføres til neste faktura eller bli utbetalt på konto hvis kunden ønsker dette. På opphørte kundeforhold vil beløpet utbetales ved å oppgi bankkontonummer.

Jeg har fått den samme eFakturaen i flere nettbanker

En eFaktura-avtale er knyttet til kundens personnummer, og ikke en spesiell bank eller bankkonto. Alle eFaktura-avtaler befinner seg i et sentralt bankregister som alle banker benytter seg av. Dersom du har flere nettbanker, kan du derfor oppleve å få samme eFaktura i begge. Når du har betalt eller slettet eFakturaen i den ene banken, vil den forsvinne fra den andre.

Jeg blir avvist når jeg prøver å bestille eFaktura i nettbanken

Det er som regel to årsaker til at bestillingen blir avvist.
- eFaktura-referansen må være riktig og på 8 siffer for telekom-/fiberkunder og 9 siffer for strømkunder
- Feil valg av tilbyder i nettbanken. Du må velge NTE i henhold til aktuell faktura

Hvis du fortsatt ikke får bestilt eFaktura, ta kontakt med Kundeservice 74 15 02 00.

 

Hva skjer med eFakturaen hvis jeg ikke har penger på konto?

Dersom du ikke har penger på konto, kan du ordne med en betalingsutsettelse. Din eFaktura vil ligge i nettbanken til den godkjennes av deg. Får du en betalingsutsettelse, kan du endre både beløp og forfallsdato i nettbanken.

Er du strømkunde?

Da kan du melde inn betalingsutsettelse ved å logge inn på Min Side. Da kan du selv inngå avtale om utsettelse av betaling.

Er du fiber-/telekomkunde?
Dersom du ønsker betalingsutsettelse på fakturaer, vennligst ta kontakt med kundeservice på tlf 74 15 02 00.

 

Hva er eFaktura?

Med eFaktura får du regningen rett i nettbanken. Varsel om ny regning kan du be om å få på e-post. Du kan enkelt forsikre deg om at fakturaen er riktig ved å be om "detaljer" for kravet i nettbanken, før du godkjenner betalingen i din nettbank.
Etter betaling, arkiveres regningen i nettbanken der den kan lagres opptil 18 mnd. Dette varierer noe fra bank til bank.

Er du strømkunde? Da kan du lese mer om dette ved å klikke her

Er du fiberkunde? Da kan du lese mer om dette ved å klikk her

Hvordan få AvtaleGiro?

Avtalegiro avtales med din bank. Banken trenger KID og kontonr. ved opprettelse av avtalen (se faktura)
Avtalegiro kan også kombineres med eFaktura. Du vil da motta fakturaen elektronisk og betalingen skjer automatisk på forfallsdato. Det er kun i kombinasjon med eFaktura du slipper fakturagebyret.

Er du strømkunde?
Da kan du bestille Avtalegiro via Min Side. Du kan også bestille Avtalegiro gjennom banken din, dette kan du lese mer om ved å klikke her.

Er du telekom-/fiberkunde?
Da kan du bestille Avtalegiro gjennom banken din. Dette kan du lese mer om ved å klikke her.

Utsettelse av betaling

Er du strømkunde?
Da kan du melde inn betalingsutsettelse ved å logge inn på Min Side. Da kan du selv inngå avtale om utsettelse av betaling.

Er du fiber-/telekomkunde?
Dersom du ønsker betalingsutsettelse på fakturaer, vennligst ta kontakt med kundeservice på tlf 74 15 02 00.

efakturaen vises ikke i nettbanken

Dersom dette har skjedd kun en gang, ber vi deg om å prøve på nytt på et annet tidspunkt. Har du forsøkt flere ganger, ta kontakt med banken eller Kundeservice på tlf. 74 15 02 00.

Hvorfor fakturagebyr?

Fakturagebyr ble innført for å få ned antall papirfaktura vi sender til våre kunder. Har du eFaktura slipper du dette gebyret.

Er du strømkunde?
Du kan lese mer om eFaktura, og hvordan du kan skaffe deg det, ved å klikke her.

Er du telekom-/fiberkunde?
Du kan lese mer om eFaktura, og hvordan du kan skaffe deg det, ved å klikke her.

Hvordan få eFaktura?

Faktura kan bestilles på ulike måter, avhengig av om du er strømkunde eller fiber/telekomkunde.

Strøm

1. Bestille ved å logge inn på Min Side.

2. Bestille via din nettbank, neste gang du betaler faktura. 

  • Når du betaler faktura fra NTE får du spørsmål om du ønsker å motta regningen elektronisk, dvs som eFaktura.
  • Svar "ja" og følg anvisningen på skjermen.

3. Bestille manuelt i nettbanken.

  • Du trenger eFaktura-referansen (9 siffer). Den finner du på din faktura.
  • Logg inn i nettbanken, velg eFaktura. Her registrerer du en avtale med den bedriften du ønsker.
  • Du vil ved neste fakturering mottar eFaktura i nettbanken. Ingen faktura i posten.

 

Fiber-/telekom

1. Bestille via din nettbank, neste gang du betaler faktura. 

  • Neste gang du betaler faktura fra NTE får du spørsmål om du ønsker å motta regningen elektronisk, dvs som eFaktura.
  • Svar "ja" og følg anvisningen på skjermen.

2. Bestille manuelt i nettbanken.

  • Du trenger eFaktura-referansen (8 siffer). EFaktura-referansen er det samme som ditt kundenr.
  • Logg inn i nettbanken, velg eFaktura. Her registrerer du en avtale med den bedriften du ønsker.
  • Du vil ved neste fakturering mottar eFaktura i nettbanken. Ingen faktura i posten.

 NB: Er du både strømkunde og telekomkunde hos NTE må du opprette eFakturaavtale for begge avtalene hos oss.

 

 

 

Underkategorier

Denne hjemmesiden bruker informasjonskapsler (cookies)

Hvis nettleseren din er satt til å godta informasjonskapsler, vil vi anse dette som at du godtar vår bruk av informasjonskapsler. Les mer

Enig

Generelt om informasjonskapsler

Denne nettsiden bruker cookies (informasjonskapsler). En cookie er en liten datafil som lagres i nettleserens internminne. Den hjelper til med at nettsiden kjenner igjen nettleseren fra gang til gang. Både nettstedet og samarbeidspartnere slik som Altibox og Google kan benytte cookies. Formålet med cookies er blant annet å:

  • registrere og beregne trafikk og bruksmønstre på nettstedet
  • forbedre brukeropplevelsen på nettstedet
  • tilpasse innhold og funksjonalitet på nettstedet
  • utvikle og forbedre nettstedet

En cookie inneholder ingen personlig informasjon, og kan ikke benyttes til å identifisere brukeren. Du kan lese mer om cookies hos Wikipedia.

Det er Lov Om Elektronisk Kommunikasjon (Ekomloven), hvor krav om samtykke fra brukeren nevnes. Nytt i denne loven er § 2-7b som trådte i kraft den 1. juli 2013 : Bruk av informasjonskapsler/cookies.
Denne lyder som følger:

Lagring av opplysninger i brukers kommunikasjonsutstyr, eller å skaffe seg adgang til slike, er ikke tillatt uten at brukeren er informert om hvilke opplysninger som behandles, formålet med behandlingen, hvem som behandler opplysningene, og har samtykket til dette. Første punktum er ikke til hinder for teknisk lagring av eller adgang til opplysninger:

  1. utelukkende for det formål å overføre kommunikasjon i et elektronisk kommunikasjonsnett
  2. som er nødvendig for å levere en informasjonssamfunnstjeneste etter brukerens uttrykkelige forespørsel.

Ved å gå inn på nettstedet www.nte.no samtykker du til at det lagres cookies i din nettleser. Dersom du ikke ønsker at det lagres cookies, kan du enkelt endre innstillingene i nettleseren din.

Hva innebærer de nye bestemmelsene?

I praksis handler det først og fremst om at nettstedene må informere brukerne om bruken av cookies. Informasjonen skal være lett synlig med en gang brukeren kommer inn på nettstedet, enten i form av en lenke i toppteksten, en tekstboks på forsiden eller som en slags sprettopp-dialogboks.

Ifølge Post- og teletilsynet skal informasjonen inneholde opplysninger om hvilke informasjonskapsler som brukes, hvilke opplysninger som behandles, formål og hvem som behandler opplysningene. Dette inkluderer også tredjeparts informasjonskapsler som brukes av for eksempel annonsetjenester, «widgets» fra sosiale nettverkstjenester og eksterne tjenester for trafikkanalyse, slik som Google Analytics.

Så lenge informasjonskravet oppfylles av nettstedet, kreves det ikke noen spesiell funksjonalitet for å gi brukeren mulighet til å samtykke til bruken av cookies. Ifølge Post- og teletilsynet er det rett og slett cookie-innstillingene i nettleseren som er det avgjørende. Brukere som ikke godtar bruken av cookies, må selv endre disse, dersom nettleserens innstillinger er forhåndsinnstilt for aksept.

Bortsett fra bedre mulighet til å få informasjon om nettstedenes bruk av cookies, skal ikke den nye bestemmelsen føre til noen endret opplevelse ved besøk på nettsteder.

Cookies/Informasjonskapsler som brukes på nte.no

LENKE COOKIENAVN INFORMASJON
index.php/no/ (gjelder samtlige sider)
.nte.no __utma Google Analytics
.nte.no __utmb Google Analytics
.nte.no __utmc Google Analytics
.nte.no __utmz Google Analytics
.linkedin.com lidc LinkedIn
www.linkedin.com L1e LinkedIn
.linkedin.com bcookie LinkedIn
www.linkedin.com bscookie LinkedIn
kundeweb.nte.no ASP.NET_SessionId Session
.mail.altibox.no altisogobalance - -
.mail.altibox.no SOGoLogo - -
respons.direktinfo.no ASP.NET_SessionId Session
pay.ebillett.no _chartbeat_uuniq - -
.ebillett.no __insp_dct - -
.ebillett.no __insp_wid - -
.ebillett.no __insp_slim - -
.ebillett.no __insp_nv - -
.ebillett.no __insp_ref - -
pay.ebillett.no _chartbeat4 - -
 
index.php/no/strompunkt/stromavtaler/innkjopspris/
.youtube.com VISITOR_INFO1_LIVE YouTube
.youtube.com YSC YouTube
.youtube.com PREF YouTube

Innlogging